piątek, 21 lutego 2014

Jakość mediów, co zamiast zarządzania emocjami, erystyk i narracyjnego marketingu politycznego.

Medyczne źródła przekazu chwalą się na swoich portalach symbolem HONcode.
Oznacza to, że zobowiązują się przestrzegać następujących reguł:
1. Kompetencja
Wskazać kwalifikacje osób odpowiedzialnych za zawartość merytoryczną strony.
2. Komplementarność
Uzupełniać, a nie zastępować kontakt pacjent - lekarz.
3. Poufność
Chronić poufne informacje osobowe podawane przez internautów odwiedzających stronę.
4. Atrybucja
Przytoczyć źródło i autora opublikowanych informacji oraz datować strony z informacją dotyczącą zdrowia.
5. Uzasadnienie
Uzasadnić każde twierdzenie dotyczące korzyści lub niedogodności wynikających z korzystania z produktów lub terapii.
6. Profesjonalizm
Przejrzystość informacji, identyfikacja webmastera, adres kontaktowy.
7. Jawność finansowania
Przedstawić źródła finansowania.
8. Uczciwość w reklamie i polityka redakcyjna
Oddzielić reklamę od treści merytorycznych.
Zachęcam do rozważenia wdrożenia przez telewizję publiczną (jeśli tak ją można nazwać) i media opiniotwórcze. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz