środa, 15 sierpnia 2012

Uratujmy polskiego rolnika - kampania radia Wnet.

Wiem, że to co powiem zabrzmi dla niektórych czytelników "jak za komuny". Polscy rolnicy i polscy konsumenci stali się ofiarą "pośrednika", który posiada, chyba od zawsze, zbyt dużą siłę przetargową. Kierując się zyskiem "pośrednik" doprowadził do sytuacji, gdy po jednej stronie dochody za produkt są skandalicznie niskie a po drugiej, produkt oferowany konsumentowi jest drogi, niskiej jakości i szkodliwy. Czas więc, by się zorganizować (rolnicy i konsumenci) i przywrócić warunki uczciwego biznesu.

Cytat z listu, który otrzymałem z radia Wnet:  ziemniaki są skupywane za 10 gr. za kilogram. To znaczy, że 4-osobowa rodzina musi sprzedać ok. 5 ton ziemniaków, żeby spędzić jeden dzień w Sopocie. (Jak mam się czuć udając się na urlop i kupując frytki w McDonaldzie, jak mam opiwiedzieć własnemu dziecku skąd właściwie biorą się frytki?)

Uczciwa zapłata za produkt... Z tym problemem związana jest nowa kampania

Uratuj Rolnika! Kup tanie i zdrowe warzywa!

mająca zwiększyć świadomość konsumencką Polaków, zainicjowana przez radio Wnet i redaktora Skowrońskiego w ramach radiowych "Podróży po Polsce". Zapraszam do zapoznania się, bez względu na poglądy polityczne z tym ważnym społecznie problemem - uczciwej zapłaty za produkt polskiego rolnika. Pan Krzysztof Skowroński zachęca do bezpośredniego kontaktu w sprawie kampanii pod adresem mailowym rolnik@radiownet.pl

Z kampanią typu "Za ten produkt zapłacono (gdzieś w kraju Trzeciego Świata) uczciwie" spotkałem się, gdy pracowałem w Szkocji. Potem oglądałem kilka programów i reportarzy o społecznej odpowiedzialności biznesu, planowym starzeniu produktów, "krwawym" złocie i diamentach, pracy dzieci przy pozyskiwaniu szkodliwych metali ciężkich obecnych w naszych komórkach i odzyskiwaniu miedzi przez dziei w żrących kwasach z płyt naszych "przestarzałych" komputerów.

Pomysł na kampanię powstał w wyniku radiowych podróży po polskiej prowincji (cytat z listu) O podróży  "Wracamy do źródeł" i warzywnej ofercie przeczytają Państwo w najnowszym Uważam Rze [33(80)/2012], a także na stronie Radia Wnet: http://www.radiownet.pl/#/publikacje/zeby-polska-odzyla-skowronski-dla-uwazam-rze

PS. Proszę, nie przypisujcie mi "prawicowych poglądów" ze względu na to, że mocno zgadzam się z redaktorem Skowrońskim i mediami Radio Wnet i Uważam Rze w tej sprawie. Mam po prostu ludzkie poglądy, wierzę, że zarówno czytelnik Nie jak i Naszego Dziennika może w tej sprawie zrobić coś dobrego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz