czwartek, 28 lutego 2013

Wyślijmy wszystkich... na studia do najlepszych uczelni!!!

Pytanie za 100 punktów. Czy nasze uniwesytety i uczelnie państwowe odważyłyby się na taki ruch: na  nagrywanie wykładów i umieszczanie ich w sieci za darmo, bez ograniczeń, dla dobra publicznego? Czy rząd wspomógłby tłumaczenie wykładów na język polski? Zamiast wydawać na e-podręczniki, może lepiej wydać na tłumaczenia wykładów Khanacademy na j. polski i wesprzeć Khanacademy Polska?

Dzisiaj dostałem kolejny mailing od khan-academy informujący o nowych lekcjach.
Obejrzałem Visual Telegraphs, Electrostatic Telegraphs i The Battery & Electromagnetism.. Dlaczego tak nie uczymy naszych dzieci fizyki w szkole?

Potem z ciekawości pogooglowałem czy istnieje kurs dotyczący Technical Writing:
Jest. Obejrzałem kilka odcinków. na NJT

A może jakieś wykłady na temat podstaw elektroniki? A moze mechaniki? Voila, na MIT można pójść na wykłady :-)))

Powstaly już konsorcja instytucji edukacyjnych oferujących darmowe lekcje jak Open Courseware Consortium (link do wyszukiwarki wykładów).

Zbłądziłem jeszcze tutaj (o zarządzaniu six sigma i lean). Wiedza za darmo. Wysokiej jakości. Bez czesnego, dojeżdżania, kto chce to się uczy....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz