czwartek, 14 marca 2013

Znikają z aplikacje google....reader i igoogle.

Znikają aplikacje google, które umożliwiały mi wdrażanie strategii korzystania z mediów "pull" (ja pobieram, filtruję, decyduję, co mnie interesuje ustawiam sobie to, co przy kawce mam rano przeczytać) a nie "push" (oni we mnie pchają to co sobie niecnie upichcą z myśłą o sobie a nie o mnie).

1. Znika reader.google.com (czytnik RSS) oraz igoogle.com (spersonalizowana strona startowa). Zostaje Google News, które jest w tej chwili dla mnie narzędziem realizującym strategię "push".

Jaką mam alternatywę?
  • Na PC przesiadam się chyba na netvibes.com (jeszcze jest protopage.com) oraz na czytnik RSS offline (QuiteRSS Portable ze strony portableapps.com oraz GPodder portable)
  • Na androidzie: RSS Read (działa na moim czytniku książek Nook Simple Touch).
2. Swojego czasu zniknął notebook.google.com
Obecnie wycinam artykuły do przeczytania na później na e-papierze (InstaFetch/Instapaper i szereg innych aplikacji pozwalających wycinać i odczytywać Instapaper na androidzie i PC). Gdybym potrzebował zbierać materiały, użyłbym chyba Zoho Notebooka (jest plugin do firefoxa umożliwiający zbieranie clipów jak kiedyś do google notebooka) lub Evernote.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz