poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Jak opowiedzieć historię Polski. "Wielkie europejskie uczelnine"

W ostatni weekend widziałem, jak w ciągu godziny:
  • interesująco i prawdziwie opowiedzieć, streścić historię Polski, tę dawną i najnowszą, 
  • zachęcić do wizyty w Polsce, 
  • zachęcić do międzynarodowej współpracy naukowej, przemysłowej.  
Ja po obejrzeniu czułem się zachęcony i oczarowany Polską i dumny z niej. Jest to historia Uniwersytetu Jagiellońskiego i jego historycznego kontekstu przedstawiona genialnie w zeszłym tygodniu w jednym z odcinków serii Wielkie Europejskie Uczelnie na kanale DaVinci Learning. http://pl.da-vinci-learning.com/content/wielkie-europejskie-uczelnie  Podobnie Włosi opowiedzieli w przystępny sposób historię najnowszą Polski używając do tego historii papieża. Brakuje mi takich polskich filmów. Prostych w przekazie, dla jak najszerszego odbiorcy, przystępnych, nie zanudzających, pięknych.

Nie mogę się doszukać, kto wyprodukował tę serię, nie zdążyłem przeczytać na końcu filmu. Lektor mówił po angielsku, jednak wydaje mi się, że jest to produkcja austriacka bądź niemiecka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz