piątek, 6 lipca 2012

One Laptop Per Child (OLPC) rozwija się szybko :-)

Kilka dni temu pisałem, że zainstalowałem Sugar(labs) na pen-drive i uruchomiłem by testować go na moim pięcioletnim synku :-) (patrz TUTAJ) Bardzo cieszy mnie rozwój projektu Laptop dla każdego dziecka - One Laptop Per Child (OLPC) i Systemu Sugar: zapraszam do zapoznania się z bogactwem projektów oprogramowania edukayjnego, jakie powstaje na ten system na stronie http://activities.sugarlabs.org//pl/sugar/

Dużo radości sprawiła nam zabawa programami Physics (laboratorium fizyki) oraz TamTamJam (program do tworzenia muzyki). Przy okazji obejrzałem TamTamSynth do wizualnego, blokowego, tworzenia sampli. Może uczyć doskonale praktycznych zastosowań obróbki sygnału (generatorów, filtrów, modulatorów). Mój synek ułożył też z klocków swój pierwszy program komputerowy w języku Logo (program TurtleArt). Sugar doczekał się już spolszczenia (w opcjach można ustawić język polski i klawiaturę polską). Również edytor tekstowy ma możliwość syntezy polskiego głosu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz