czwartek, 1 grudnia 2011

Drukowanie fiszek z obrazkami

Najbardziej podoba mi się rozwiązanie z wykorzystaniem korespondencji seryjnej. Listę słówek, bazę danych, tworzymy w arkuszu kalkulacyjnym a w edytorze tekstów tworzymy szablon i wstawiamy pola korespondencji seryjnej.

Dodatkowo, dla uatrakcyjnienia fiszek, można dodać do nich obrazki. W tym celu należy do szablonu wstawić obrazek metodą - ważne - (link to file/połącz z plikiem). Wcisnąć Alt i F9 (ukaże się kod pola). Następnie wyedytować wklejony kod: w miejscu nazwy pliku wstawić pole korespondencji seryjnej ze zmienną nazwą pliku (z kolumny ILUSTRACJA w naszej bazie danych w arkuszu kalkulacyjnym). Tak wyglądałoby takie pole.

{ INCLUDEPICTURE "c:\staff\pictures\{ MERGEFIELD "ILUSTRACJA" }.jpg" \* MERGEFORMAT \d}

Następnie korespondencję seryjną należy wydrukować do nowego dokumentu.
W tymże nowym, scalonym dokumencie, należy zaznaczyć (Ctrl +A) i wcisnąć F9.

Obrazki powinny teraz wyświetlić się poprawnie i odpowiadać polom tekstowym.

==============
Jak sformatować fiszki w wordzie, stworzyć szablon? Polecam: http://www.computorcompanion.com/LPMArticle.asp?ID=289

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie druk kojarzy się wyłącznie z jakimiś materiałami drukowanymi w drukarni internetowej. ja nawet całkiem niedawno natrafiłam na usługę direct mailing http://www.najlepszemedia.pl/na-czym-polega-usluga-direct-mailing/ która w sumie jest dla mnie całkiem nowa.

    OdpowiedzUsuń